نمایشگاه رسانه‌های ایران بستری برای اتحاد کشورهای غیروابسته است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، ژیو کنگ رییس دفتر و خبرنگار روزنامه ون‌هوییِ چین در تهران در حاشیه برگزاری نشست «همکاری بین‌المللی میان رسانه‌های دنیا» در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: امروز اینجا یک نمایشگاه بسیار خوب برپا شده است که رسانه‌های مختلف در آن حضور پیدا کردند. یکی از وظایفی که رسانه‌ها برعهده دارند تعامل همکاری‌ها میان کشورها و همچنین شناخت ملت‌ها به یکدیگر است.

وی افزود: ارتباط میان ملت‌ها بسیار مهم است و به نظر من کاری که رسانه باید دراین‌میان انجام بدهد، این است که ارتباط میان ملت‌های مختلف با یکدیگر را از طریق اخبار تقویت کند و اگر یک رسانه بخواهد این وظیفه خود را انجام دهد باید ابتدا ارتباط فرهنگی – اجتماعی میان کشورها را انجام بدهد.

رییس دفتر و خبرنگار روزنامه ون‌هویی چین در تهران گفت: این فرهنگ‌ها هستند که ملت‌ها را به هم معرفی می‌کنند و مرتبط کردن فرهنگ‌ها همان قدرت نرم رسانه است که از آن صحبت می‌شود. مردم کشورهای مختلف باید بدانند که در سایر کشورها چه اتفاقی می‌افتد تا بتوانند ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند. اگر دولت‌ها و کشورها برای قدرتمند شدن به‌دنبال تقویت روابط اقتصادی و سیاسی هستند، این روابط ابتدا باید از ارتباط میان ملت‌ها و فرهنگ‌ها شروع شود.

این روزنامه‌نگار چینی در پایان گفت: در اینجا نیز روزنامه ما تلاش می‌کند که ملت ایران را به چین و مردم چین را به ایرانی‌ها بشناساند. به‌نظرم مکانیسمی تعریف شود که همکاری رسانه‌های بین‌المللی میان کشورها را تقویت کند تا مردم جهان را آگاه کند. این‌نمایشگاه بستر مناسبی برای این ارتباط به‌ویژه در میان کشورهای غیر وابسته به غرب است. نمایشگاه رسانه‌های ایران می‌تواند یک زمینۀ خوب برای این باشد که این کشورها پیغام متحدی به سایر جهان مخابره کنند.این وظیفه رسانه‌هاست و ما باید در همکاری با یکدیگر این مهم را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید