سری گلکسی S25 احتمالاً در نسخه‌های اسنپدراگون و اگزینوس عرضه می‌شود


سامسونگ در سری گلکسی S25 به استفاده مشترک از تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس ادامه داد. طبق آخرین گزارش‌ها، غول کره‌ای احتمالاً سری گلکسی S25 را نیز در نسخه‌های اسنپدراگون و اگزینوس عرضه خواهد کرد؛ بنابراین خط تولید سری S25 با اگزینوس 2500 و اسنپدراگون 8 نسل 4 تأمین می‌شود.

در گزارشی از دیجی‌تایمز گفته شده است که سامسونگ همان استراتژی قبلی سخت‌افزاری را برای خانواده گلکسی S25 نیز اتخاذ می‌کند. با‌این‌حال، هنوز مشخص نیست که چند درصد از گوشی‌های سری S25 در بازارهای مختلف جهانی از اگزینوس 2500 یا اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده می‌کنند. همچنین هنوز مشخص نیست که گلکسی S25 اولترا مانند نسل فعلی انحصاراً با تراشه اسنپدراگون به بازار می‌آید یا خیر.

اسنپدراگون درمقابل اگزینوس

دلیل استفاده سامسونگ از دو نوع چیپست متفاوت در سری گلکسی S25

از لحاظ عملکرد، چیپست اسنپدراگون کوالکام ثابت کرده که تراشه برتر است و نسبت به رقیب اگزینوس خود در عملکرد محاسباتی و گرافیکی برتری دارد. البته SOCهای اگزینوس هزینه ساخت پایین‌تری دارند و سامسونگ به‌ همین دلیل از چیپست‌های خود در گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار استفاده می‌کند.

پس با توجه به قیمت تمام‌شده کمتر چیپ‌های اگزینوس و قیمت بالای تراشه‌های اسنپدراگون، سامسونگ احتمالاً از دو نوع چیپست متفاوت در سری گوشی‌های گلکسی S25 استفاده خواهد کرد.

از آنجایی که قیمت هر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 حدود 200 دلار برآورد می‌شود، قطعاً اسنپدراگون 8 نسل 4 قیمت بالاتری خواهد داشت. سامسونگ برای اینکه حاشیه سود خود را حفظ کند، احتمالاً علاوه‌ بر اسنپدراگون 8 نسل 4، از چیپ‌های اگزینوس نیز استفاده می‌کند و مدل‌های سری S25 را هم با چیپست اسنپدراگون و هم اگزینوس عرضه خواهد کرد.

شایعه شده است که اگزینوس 2500 مشخصات قابل‌توجهی دارد. این چیپست دارای پردازنده گرافیکی RDNA4 است و از رم LPDDR5T پشتیبانی می‌کند. همچنین مانند اگزینوس 2400، پردازنده 10 هسته‌ای دارد. بااین‌حال، هسته پردازشی اصلی اگزینوس 2500 از نوع Cortex-X5 خواهد بود که در مقایسه با نسل قبل بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید