شرکتی مرموز می‌خواهد تحول انقلابی در بازار پردازنده ایجاد کند


این روزها در دنیای پردازنده‌ها «بهره‌وری مصرف انرژی» حرف اول را می‌زند و اپل توانسته است با ایجاد تعادل کم‌نظیر بین قدرت پردازشی و مصرف انرژی تراشه‌های مک بوک توجهات زیادی را به خود جلب کند. تولیدکنندگان پردازنده‌ی لپ‌تاپ‌های ویندوزی نیز در مسیر مشابهی قدم گذاشته‌اند و به‌زودی رقابت در بازار بسیار هیجان‌انگیزتر می‌شود.

استارتاپ Efficient Computer در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که موفق شده است ۱۶ میلیون دلار بودجه کسب کند تا طرح نوآورانه‌اش را برای ساخت پردازنده به‌شکل جدی‌تر پیش ببرد.

شرکت‌های حوزه‌ی تراشه با تمام توان در تلاش‌اند قدرت پردازشی بیشتری را از انرژی کمتر استخراج کنند. Efficient Computer که استارتاپی مرموز به‌حساب می‌آید، بهره‌وری مصرف انرژی را به سطح کاملاً جدیدی رسانده است.

استارتاپ Efficient Computer بهره‌وری انرژی را به سطح کاملاً جدیدی می‌رساند

استارتاپ Efficient Computer می‌گوید که معماری جدید و متفاوتی با نام Fabric توسعه داده است. رویکرد نوآورانه‌ی Fabric باعث تولید پردازنده‌ای می‌شود که عملکردش هم‌سطح پردازنده‌های امروزی است؛ اما انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند.

Efficient Computer به‌طور مشخص‌تر اعلام می‌کند که معماری‌اش تا ۱۰۰ برابر بازدهی بیشتری از Von Neumann دارد و تا ۱٬۰۰۰ برابر از گرافیک‌های پرمصرف، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

Efficient Computer در بیانیه‌اش می‌گوید که موفق شده است معماری جدید Fabric را وارد سیستم-روی-چیپ (SoC) کند. توضیحات معماری Fabric بسیار فنی است و درک آن به دانش تخصصی نیاز دارد؛ اما ایده‌ی پشت Fabric، طراحی تراشه‌ای است که در حوزه‌ی پردازش موازی بهینه‌سازی چشمگیری تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید