تجمع مقابل وزارت صمت در اعتراض به افزایش قیمت دیگنیتی و فیدلیتی


روز چهارشنبه جمعی از متقاضیان خرید خودرو از بهمن موتور در قالب سامانه یکپارچه، مقابل ساختمان وزارت صمت تجمع کردند. این تجمع در اعتراض به افزایش قیمت دیگنیتی و فیدلیتی رخ داد. بهمن موتور مدتی پیش مدل‌های مختلف فیدلیتی و دیگنیتی را با افزایش قیمت 200 میلیون تومانی به متقاضیان عرضه کرد. حال این گروه از متقاضیان نسبت به این موضوع دست به تجمع زده‌اند.

براساس گفته‌های معترضان، این افزایش قیمت بدون اطلاع قبلی و به‌صورت ناگهانی رخ داده است. بنابراین خریداران این خودرو قادر نبودند تا پس از افزایش قیمت، وجه مورد نیاز را برای خرید خودرو گردآوری کنند. خریداران معترض می‌گویند که از افزایش قیمت دیگنیتی و فیدلیتی غافلگیر شده‌اند.

تجمع مقابل وزارت صمت

خریداران معترض خواهان رسیدگی فوری وزارت صمت به این موضوع و لغو افزایش قیمت‌ها هستند. همچنین آن‌ها تقاضا دارند با بهمن موتور برخورد صورت گیرد و نحوه قیمت‌گذاری این شرکت شفاف‌سازی شود.

افزایش قیمت دیگنیتی و فیدلیتی، موضوع خبرساز این روزها

از زمان افزایش قیمت دیگنیتی و فیدلیتی توسط بهمن موتور که هفته پیش رخ داد، تاکنون شاهد اظهار نظر جدی از سوی نهادهای مسئول نبوده‌ایم. وزارت صمت در این مورد سکوت کرده است و شورای رقابت نیز تنها در یک مصاحبه کوتاه با خبرگزاری فارس، هرگونه افزایش قیمت را غیرقانونی دانست. متقاضیان خرید خودرو از بهمن موتور در زمان برگزاری نمایشگاه خودرو تهران 1402 نیز با حضور در غرفه این شرکت، نسبت به عملکرد آن در فراخوان و تحویل خودرو معترض بودند.

افزایش قیمت دیگنیتی

بهمن موتور در پاسخ به اعتراضات خریداران، مشکل در تخصیص ارز را به عنوان عامل اصلی افزایش قیمت‌ها عنوان می‌کند. مسئولان بهمن موتور می‌گویند که بانک مرکزی کمتر از 50 درصد ارز مورد نیاز این شرکت را تأمین می‌کند و همین مسئله باعث کاهش تیراژ تولید و افزایش قیمت خودروها شده است. همچنین بهمن موتور در واکنش به اعتراض خریداران، طرح تبدیل حواله‌های دیگنیتی و فیدلیتی به ریسپکت پرایم تیپ 2 را نیز برقرار کرده است. بااین‌حال مشتریان همچنان بر موضع خود پافشاری می‌کنند و خواهان کاهش قیمت دیگنیتی و فیدلیتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید