نماینده مشهد: رئیس جمهور به رئیس سازمان برنامه تذکر دهد



نماینده مردم مشهد در شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 7 ماه از تصویب قانون بودجه 1401 می گذرد، گفت: رئیس سازمان برنامه با رویکردی دلسوزانه با وی برخورد می کند و از رئیس جمهور می خواهد که در این زمینه ورود پیدا کند. سریعتر و بر سر سازمان برنامه و بودجه را یادآوری کنید.

به گزارش ایسنا، فاطمه رحمانی در دومین جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار کرد: ملت ما با استکبار دشمنان تاریخی ایران مخالف است پس باید از ملت پاسداری کنیم و با عزت به آنها خدمت کنیم. او دریغ نکرد. در این راستا قوای سه گانه باید حل و فصل شده و برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، کنترل تورم و تورم با تلاش مضاعف اقدام عاجل کنند.

وی در تذکر دیگری به رئیس جمهور درباره عدم توزیع بودجه های مصوب، گفت: لایحه بودجه به مجلس می آید و با تلاش شبانه روزی در مجلس تصویب می شود و مردم امیدوار هستند اما رئیس سازمان بودجه با رویکرد متولی. . او با بی توجهی رفتار می کند، در اجرای بودجه به دلیل بی برنامگی کار امیدوارکننده ای انجام نمی دهد و به گفته همکارانش این سازمان قفل برنامه و بودجه کشور را زده است.

نماینده مردم مشهد در شورای اسلامی یادآور شد: علیرغم گذشت بیش از 7 ماه از تصویب قانون بودجه 1401، به عنوان مثال تاکنون 13 درصد از بودجه عمرانی استان خراسان رضوی تخصیص یافته است که این رقم از آن گذشته است. به معنای تعلیق کارها و ساخت و سازها است.

عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامی افزود: بودجه آسیب های اجتماعی که بیشتر آن بیمه پایه است و به ویژه بودجه حاشیه نشینی با وجود اهمیت و اولویتی که دارد تاکنون تخصیص نیافته است. بودجه قانون حمایت از خانواده و جوانان و بودجه های محرومیت زدایی نیز از جمله آنهاست.

رحمانی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه سازمان برنامه با این روش برای کشور با چالش مواجه است، خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان نیز متاثر از عدم برنامه ریزی سازمان برنامه است. اقدامات اضطراری

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید