با خوردن این گیاه قند خون خود را کاهش دهید!


کنترل قند خون یکی از مهم ترین راه های کنترل عوارض این بیماری است و محققان معتقدند با مصرف برخی نوشیدنی ها و گیاهان دارویی می توان سطح قند خون را کاهش داد.

هورمون انسولین مسئول تنظیم قند خون است، اما در افراد مبتلا به دیابت این مکانیسم مختل است. اما با اصلاح رژیم غذایی و رژیم غذایی خود می توانید قند خون خود را به میزان قابل توجهی کنترل کنید. بنابراین، محققان پیشنهاد می کنند که نوشیدن چای زنجبیل ممکن است این مکانیسم معیوب را بهبود بخشد.

ادویه زنجبیل عصاره ریشه گیاه بومی آسیا است که می توان از آن به صورت شربت، کپسول و عصاره مایع استفاده کرد. محققان اثرات ضد دیابتی زنجبیل را در آزمایش‌های بالینی مختلف مورد مطالعه قرار داده‌اند. به گزارش سیناپرس، تحقیقات نشان می دهد که مکمل های زنجبیل به میزان قابل توجهی قند خون ناشتا را کاهش می دهند. سطح قند خون ناشتا حداقل دو تا سه ماه قند خون را نشان می دهد.

مطالعات نشان می دهد که زنجبیل کنترل طولانی مدت قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود می بخشد.محققان دانشگاه سیدنی استرالیا دریافتند که عصاره زنجبیل سرشار از یک ماده فعال است که بدون انسولین، جذب گلوکز را به سلول های ماهیچه ای افزایش می دهد و به مدیریت کمک می کند. سطح قند خون

زنجبیل دارای شاخص گلیسمی بسیار پایینی است که برای مدیریت سطح قند خون بسیار مفید است. این مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین به آرامی تجزیه می شوند و گلوکز تشکیل می دهند تا سطح قند خون را به طور چشمگیری افزایش ندهند. به گزارش سیناپرس، شاخص گلیسمی نوعی سیستم طبقه بندی برای غذاهای حاوی کربوهیدرات است. این شاخص نشان می دهد که چگونه هر غذا بر سطح قند خون تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید