omicron را با سرماخوردگی اشتباه نگیرید



همانطور که در روز دوشنبه گزارش شد گروه علم و آموزش ایرنا به گزارش رویترز، عفونت Omicron علائمی مشابه علائم سرماخوردگی دارد و ممکن است به این دلیل باشد که فرد ممکن است فکر کند سرما خورده است و به راحتی با سایر اعضای خانواده و محل کار تماس دارد. در صورتی که ظرفیت تولیدمثلی این گونه بسیار بیشتر از سایر جهش های کرونا باشد.
علائم Omicron در یک برنامه کاربردی در انگلستان گزارش شده است که نشان می دهد شایع ترین علائم شامل آبریزش بینی، سردرد، خستگی شدید یا خفیف، عطسه و گلودرد است که تشخیص Omicron را دشوار می کند.
این مطالعه نشان داد که از آنجایی که omicron اغلب با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شود، افراد باید به محض اینکه علائم شبیه سرماخوردگی را تجربه کردند، در خانه بمانند و از سفر در اطراف جامعه خودداری کنند.
علائم اومیکرون بیشتر شبیه سرماخوردگی است تا آنفولانزا، بنابراین ممکن است جدی گرفته نشود.
مطالعات نشان می دهد که عفونت ناشی از omicron خفیف تر از دلتا است و بعید است که منجر به بستری شدن در بیمارستان شود. از سوی دیگر، تزریق دوز یادآور برای افزایش ایمنی در برابر این سویه ضروری است.
Omicron در حال حاضر گونه غالب در بریتانیا و ایالات متحده است و انتظار می رود به زودی به گونه غالب بین المللی تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، محققان آفریقای جنوبی اخیرا سویه جدیدی از ویروس تاج را شناسایی کرده اند که دارای جهش های متعدد است. سازمان بهداشت جهانی این گونه جدید را به عنوان یک مشکل شناسایی کرد و نام آن را به الفبای یونانی Omicron گذاشت.
این آژانس در آخرین گزارش خود گفت که موارد Omicron هر 36 تا 72 ساعت دو برابر می شود، که نشان می دهد سویه جدید “مزیت رشد قابل توجهی” نسبت به گونه های غالب دلتا دارد.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه (28 آذر) 1400 مشاهده سویه Omicron crown در ایران را تایید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید