تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان از 280 میلیون نفر فراتر رفته است



به گزارش ایرنا، وب سایت اندازه گیری سنج جهان که آخرین آمار آنی بیماری های عروق کرونر قلب را گزارش می دهد، مرگ و میر جهانی تاج را به 5 میلیون و 415 هزار و 714 نفر رساند.

به گزارش وب سایت ورلد میترز، ایالات متحده، هند، برزیل، بریتانیا، روسیه و ترکیه بالاترین میزان ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را در جهان دارند.

در روسیه، در ماه‌های اخیر تعداد مبتلایان افزایش یافته است و در 24 ساعت گذشته 981 بیمار کرون جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون 10 میلیون و 368 هزار و 299 نفر به کووید 19 مبتلا شده اند و 303 هزار و 250 نفر نیز بر اثر شیوع ویروس کرونا در روسیه جان خود را از دست داده اند.

در روسیه تاکنون 9 میلیون و 222 هزار و 486 نفر بهبود یافته اند.

در اروپا، با شیوع سویه جدید Omicron، این روند در 24 ساعت گذشته در اوکراین و لهستان افزایش یافته است و 269 مورد در لهستان و 268 مورد در اوکراین به دلیل بیماری عروق کرونر قلب جان خود را از دست دادند.

کمتر از سه هفته پس از شناسایی اولین مورد سویه Omicron در ایالات متحده، سویه جدید قبلاً در تمام 50 ایالت تأیید شده است و از سویه دلتا به عنوان سویه غالب پیشی گرفته است.

پس از شناسایی سویه Omicron در ایالات متحده، چندین ایالت از جمله نیویورک، مین و واشنگتن میانگین هفت روزه Covid-19 را در این هفته تعیین کردند.

با افزایش ویروس Omicron Corona در ایالات متحده، رئیس جمهور جو بایدن قول داده است که با توزیع 500 میلیون کرون رایگان، افزایش حمایت از بیمارستان و گسترش طرح های واکسیناسیون با این ویروس در زمستان سخت آمریکا مقابله کند.

در 26 نوامبر، سازمان بهداشت جهانی، سویه omicron را پنجمین نوع هشداردهنده ویروس کرونا اعلام کرد. سویه جدید که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است و به گفته سازمان بهداشت جهانی تاکنون در بیش از 89 کشور شناسایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید